درمان با ورزش

همواره درمان بیماریها یکی از دغدغه‌های اصلی پزشکان میباشد. با این حال اغلب آنها معتقدند که ورزش کردن بهترین راه داشتن بدن سلامت و خوش فرم است و نوشابه های انرژی زا و بدون قند را مکمل‌های مناسبی جهت کمک به این امر می‌دانند.

درمان با ورزش

همواره درمان بیماریها یکی از دغدغه‌های اصلی پزشکان میباشد. با این حال اغلب آنها معتقدند که ورزش کردن بهترین راه داشتن بدن سلامت و خوش فرم است و نوشابه های انرژی زا و بدون قند را مکمل‌های مناسبی جهت کمک به این امر می‌دانند.

با افزایش چشمگیر آپارتمان‌نشینی و شغل های اداری بیماری‌های زیادی به سراغ جوامع بشری آمده است که درمان این دردها علاوه بر زمان گیر بودن، پرهزینه نیز می باشد. ورزش کردن همواره یکی از راه های اصلی برای جلوگیری از دچار شدن به این گونه بیماری هاست. اغلب مردم به دلیل اینکه عادت بد ورزش نکردن دارند به آنها توصیه می‌شود که از نوشابه های انرژی زا و مولتی ویتامین جهت افزایش قوای جسمانی و بالا بردن سطح توانایی خود استفاده کنند. این نوشابه های بدون کافئین و قند با توجه به املاح معدنی و ویتامین های آن نقش زیادی در افزایش توان برای انجام ورزش های روزانه دارند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

درمان با ورزش عامل اصلی شادابی در زندگی

شادابی در زندگی زمانی معنی و مفهوم پیدا می کند که انسان بدنی سالم و شاداب داشته باشد. برای داشتن بدن سالم اصلی ترین راه ورزش کردن است. بدون ورزش کردن و با استفاده از رژیم غذایی شاید بتوان وزن خود را کمی کاهش داد ولی عضلات بدن به تدریج رو به زوال خواهند رفت. با توجه به عدم فضای کافی در منزل ها و شرایط کرونا می توان از تمرین های سبک در آپارتمان ها استفاده کرد که خود این امر باعث شادابی و نشاط می‌شود.

علاوه بر جسم ورزش کردن برای روح انسان نیز تأثیر بسیار زیادی می گذارد. با ورزش کردن بدن شروع به تولید هورمون مانند سروتونین می‌کند که این مواد باعث بالا رفتن روحیه افراد می‌شود و احساس سرزندگی و تندرستی را در فعالیت‌ها و کارهای روزمره برای ورزشکار به همراه دارد. همین افزایش هورمون باعث از بین رفتن افسردگی می شود. در بانوان ورزش باعث متعادل شدن سطح هورمون پرولاکتین می شود که می‌توان آن را عاملی مهم در شادابی بانوان دانست.

استرس یکی دیگر از دلایلی است که باعث از بین رفتن شادی و نشاط در زندگی می شود. همچنین به عقیده پزشکان بسیاری از بیماری‌ها نشأت گرفته از استرس می باشد. استرس باعث به وجود آمدن سلول های سرطانی می شود. یکی از خواص ورزش کردن ایجاد آنتی اکسیدان در بدن است که همین عامل باعث از بین رفتن سلول های سرطانی میشود، با این تفاسیر ورزش بهترین روش برای کاهش استرس است که خود باعث بالا رفتن شادابی و نشاط در زندگی می شود.

ورزش کردن در دین اسلام نیز بسیار سفارش شده است و در روایات آمده است که چندین رشته ورزشی مانند اسب سواری، تیراندازی و... توسط پیامبران توصیه شده است. رشته های ورزشی در گذشته بسیار محدود و کم بود اما با پیشرفت تکنولوژی و جوامع، رشته های زیادی به آن اضافه شده که کار را بسیار آسان می کند. برگزاری مسابقات محلی و منطقه‌ای و... می‌تواند عاملی بسیار عالی برای تشویق جوانان و نوجوانان باشد تا جوانان بکوشند ورزش کنند، تا هم رتبه دلخواهشان را به دست بیاورند و همچنین سالم و هم بدنی سلامت داشته باشند.

 

با سحرخیزی حس شادابی و برنده بودن را به زندگیتان هدیه کنید

شما با سحرخیزی و انجام ورزش های مختصر و خوردن صبحانه پر انرژی می توانید روزی شاد که انرژی خوبی دارید را شروع کنید. چک کردن و نوشتن برنامه روزانه یکی از بهترین کارهای سفارش شده صبح است که این کار باعث می‌شود تا روز خود را بدون هدف پشت سر نگذارید و نتایج بسیار بهتری نسبت به روزهای بی برنامه به دست آورید. کم شدن زمان تلف شده یکی از دستاوردهای این برنامه روزانه است که باعث می‌شود بسیاری از کارهای ناتمام خود را مطابق برنامه انجام دهیم و به نتیجه برسیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی