درمان با ورزش

همواره درمان بیماریها یکی از دغدغه‌های اصلی پزشکان میباشد. با این حال اغلب آنها معتقدند که ورزش کردن بهترین راه داشتن بدن سلامت و خوش فرم است و نوشابه های انرژی زا و بدون قند را مکمل‌های مناسبی جهت کمک به این امر می‌دانند.

درمان با ورزش

همواره درمان بیماریها یکی از دغدغه‌های اصلی پزشکان میباشد. با این حال اغلب آنها معتقدند که ورزش کردن بهترین راه داشتن بدن سلامت و خوش فرم است و نوشابه های انرژی زا و بدون قند را مکمل‌های مناسبی جهت کمک به این امر می‌دانند.

با افزایش چشمگیر آپارتمان‌نشینی و شغل های اداری بیماری‌های زیادی به سراغ جوامع بشری آمده است که درمان این دردها علاوه بر زمان گیر بودن، پرهزینه نیز می باشد. ورزش کردن همواره یکی از راه های اصلی برای جلوگیری از دچار شدن به این گونه بیماری هاست. اغلب مردم به دلیل اینکه عادت بد ورزش نکردن دارند به آنها توصیه می‌شود که از نوشابه های انرژی زا و مولتی ویتامین جهت افزایش قوای جسمانی و بالا بردن سطح توانایی خود استفاده کنند. این نوشابه های بدون کافئین و قند با توجه به املاح معدنی و ویتامین های آن نقش زیادی در افزایش توان برای انجام ورزش های روزانه دارند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

درمان با ورزش خانگی راه جلوگیری از ابتلا به کرونا

متاسفانه ویروس کرونا با سرعت بسیار زیادی در جوامع بشری در حال رشد و انتقال از شخصی به شخص دیگر است. این بیماری باعث عفونت‌های دستگاه تنفسی می شود. شخصی که بیمار است می تواند علائم مانند سرماخوردگی داشته باشد و حتی در نسخه پیشرفته آن می تواند سلامت ریه ی خود را از دست داده و در تنفس خود به مشکل بربخورد. این بیماری به راحتی انتقال پیدا می کند برای مثال اینکه شخص بیمار اگر سرفه کنه ویروس ها از دهان او خارج می‌شود بر روی سطوح مینشیند و شخصی که مستعد باشد با دست زدن و لمس کردن آن محیط و سپس دست زدن به دهان و بینی و چشم خود عامل بیماری را به بدن خود منتقل می‌کند.

یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری نرفتن به مکانهای عمومی است. همان طور که گفته شد بیماری به راحتی پخش می‌شود و رفتن به مکان‌های شلوغ مخصوص مکان های مرطوب مانند باشگاه‌ها احتمال دچار شدن به این بیماری را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. به دلیل خواص بی شماری که ورزش کردن برای ما دارد ما نمی توانیم آن را از برنامه خود حذف کنیم و باید بنا به شرایط موجود راهی جایگزین برای ورزش در باشگاه ها پیدا کنیم اینجاست که سر و کله ورزش های خانگی پیدا می شود.

انتخاب محل ورزش در منزل هم دارای اصولی است که باید رعایت شود. به عنوان مثال شما نمی توانید در آشپزخانه یا حمام خانه خود ارزش کنید محل آزاد که کمترین فاصله را تا وسایل داشته باشد را انتخاب کنید . توصیه میشود حتماً ورزش خود را با حرکات کششی شروع کنید، چرا که باعث گرم شدن بدن میشود، این مرحله بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود به عضلات آماده باشند و به آنها صدمه‌ای وارد نشود از بعد از این حرکات شروع به انجام حرکات اصلی به مدت 10 الی 30 دقیقه کنید، پس از ورزش کردن با حرکاتی بدن را سرد کنید.

 

ورزش و تقویت سیستم ایمنی بدن

با توجه به شرایط موجود یکی از بهترین راه های پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا یا هر بیماری دیگری تقویت سیستم ایمنی بدن خود است. یکی از عوامل مهم در این راه خوردن خوراکی هایی است که آنتی اکسیدان دارند مثل میوه ها، سبزیجات، مغزها و خوشکبار و.... عامل دیگر ورزش کردن است که باعث میشود بدن ما برای مبارزه با  بیماری تقویت شود. البته در این دوران قرنطینه افراد دچار اضافه وزن نیز میشوند و برای جلوگیری از اضافه وزن میتوان از انجام منظم ورزش روزانه، داشتن رژیم غذایی و جذب ویتامین ها استفاده کرد.

 

نکات مهم قابل توجه در ورزش کردن

_ هنگامی که علائم بیماری مثل تب، لرز و... دارید از ورزش کردن پرهیز کنید.

_ در حین ورزش کردن مایعات زیاد مصرف نکنید.

_ اصول بهداشتی را رعایت کنید و محیط ورزش را ضدعفونی کنید.

_ حرکات ورزشی خود را از سایت معتبری دریافت کنید که به بدنتان آسیب جدی وارد نشود.

_ محیطی را که در خانه برای ورزش مد نظر دارید حتما ایمن باشد.

_ قبل و بعد از ورزش حتما با استفاده از مایعات و نوشابه های انرژی زا طبیعی، آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی